петък, 13 март 2009 г.

Клиент vs. Tehnopolis - happyend

Това е една история с щастлив край, както може би сте прочели този пост. Ако не сте може да се запознаете с него. Накратко става въпрос за купена от технополис чисто нова пералня, която се оказа развалена. Първоначално започнаха да ни размотават от технополис искаха протокол за замяна от сервиза, а пък от сервиза не искаха да издадът такъв и прехвърляха отговорността на технополис. В последствие от сервиза се опитаха да ремонтират перлнята, но се оказа, че са поръчали и донесли съвсем различни части (за друг можедл пералня), което наложи да вземат пералнята в сервиза - това беше върха.
След тази случка, се свързахме с управител от технополис които задвижи нещата. Днес вече имаме чисто нова пералня, която вече работи съвсем добре.

За всички хора изпаднали в подобно положение, ще споделя няколко неща които могат да ви помогнат да си решите проблемите (според мен са валидни за всички магазини и стоки):

1. Вие имате потребителски права по Закона за Защита на потребителите (ЗЗП) чл.112
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за
продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от
продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този
случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката
или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него
начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.

2. След като подадете рекламация при служителите които са отговорни за рекламациите, задължително потърсете и съдействие от управител (не забравяйте да се държите учтиво и културно, колкото и да сте бесни).

3. Ако не постигнете успех при горните 2 точки, взимате всички налични документи и отивате в Комисията за защита на потребителите (КЗП), подавате жалба. (такъв е редът не може да ги съдите без да сте подали жалба).

4. След като подадете жалба се свързвате с адвокат и започвате дело за обезщтетение с парична сума. (никога не трябва да забравяте, че имате права!).

Това е.

Ето и няколко полезни неща :
1. Не се опитвайте да се свържете с еврокомисар Миглена Кунева (отговаряща за тези въпроси) по никакъв начин не може да се свържете с нея, има 2 страници, но те не работят.

2. това са страниците на 2-ма адвокати които с радост ще ви помогнат, дори може да се свържете с тях още на точка 2 за да избегнете разправиите и да не се лутате.
Адвокат 1
Адвокат 2


Изказвам, най - искрени благодарности на управителката от технополис, помогнала за решаването на напият проблем.

Това е от мен. Нека направим България една европейска държава. Нека търпимостта ни бъде нулева.


0 коментара:

Публикуване на коментар

Абонамент за Коментари за публикацията [Atom]

<< Начална страница